Friday, December 26, 2008

Dah Submit ...

Alhamdulillah ... akhirnya aku dah berjaya menyiapkan penulisan tesis PhD ku.

Alhamdulillah juga diberikan ilham padaku untuk mengarang ayat-ayat teknikal untuk penulisan ini. Semuanya dengan izinMu Ya Allah.

Bagai lintang pukang hidupku waktu nak menyiapkan tesis tu. Alhamdulillah anak-anak ada di kampung. Dapur memang tak berasap langsung selama seminggu. Orang kata duduk berdua macam honeymoon ... sorry .... masing-masing extremely busy. My husband pun balik kerja after 9pm. Aku sendiri pun balik lepas maghrib.

Apa-apa pun, kini cabaran peringkat kedua bermula. Nak buat persediaan untuk VIVA ----------- SERAMnya ...........

Ya Allah berilah kepetahan lidah untuk berkata-kata, dan permudahkan lah urusanku.

Amin.

Tuesday, December 2, 2008

It's PhD Again



Alhamdulillah.

Even not fully complete, i'm almost there. The final full stop will be tomorrow. InsyaAllah, dengan izinNya, esok aku bakal menyudahkan penulisan tesisku.

Ya Allah! Apa yang aku lakukan ini bukan untuk bermegah, jauh sekali untuk membangga diri. Pelihara lah hati ini. Jauhi dari rasa riak dan takabbur. Aku melakukan ini keranaMu Ya Allah. Untuk ummah, untuk suami dan ibubapa, untuk anak-anak. Semoga engkau redhai dan berkati. Amin.



Ehem! Ehem! Dreaming already ......? VIVA belum lagi tau!