Tuesday, August 12, 2008

Kesakitan ini ...

Innalillah .... ini yang kita ucapkan apabila ditimpa sesuatu musibah.

Kita selalunya tidak pernah mensyukuri sesuatu nikmat yang ALLAH kurniakan kepada kita sehinggalah nikmat tersebut di tarik dari kita walau untuk seketika. Tidak terkira banyaknya nikmat yang ALLAH berikan ini. Nikmat kesihatan, keamanan, nikmat makan dan minum dan pelbagai lagi.

Kaki ku terseliuh petang semalam. Entah macam mana aku tidak perasankan lubang di tepi jalan ketika ingin melangkah ke kereta setelah mengambil Ikmal Hakim dari taska. MasyaAllah ... sakitnya tidak terucap oleh kata-kata. Walau bagaimanapun akau masih bersyukur sebab tiada kecederaan serius yang berlaku. Tapi sepanjang kesakitan ini, kepayahan untuk bergerak, kesukaran untuk menunaikan solat dengan sempurna (ketika duduk antara dua sujud dan tahiyyat), menaiki dan menuruni tangga ... aku terkenangkan betapa aku tidak pernah mengambil pusing nikmat kesempurnaan berjalan dan menggunakan kaki ini dengan sempurna.

Ya ALLAH! Terlalu banyak nikmatMU, terlalu sedikit kesyukuran yang kami panjatkan. Ya ALLAH! Ampuni lah hambaMU ini ....

No comments:

Post a Comment